onsdag 1 februari 2012

Lovisa

Den femte oktober 2011 kl 7.52 kom Lovisa till världen, fyra dagar över tiden.
53 cm lång och 3975 g tung.

Även denna gång gick förlossningen fort. Vi undersökning 6.20 så var jag öppen 3 cm, och hinnorna hela. 20 min senare var jag fullt öppen och vattnet hade gått. Sen tog det ett tag innan hon var så långt ner så jag kunde krysta ut henne. Hon föddes i vidöppen hjässbjudning, alltså med ansiktet upp mot taket. Annars är det vanligast att de föds med ansiktet ner mot golvet.
Värkarna satt mest i ryggen, och det kändes som om ryggen skulle slitas av.
Även denna gång klarade jag mej på lustgas.

Livet som 2-barnsmamma rullar på, fortare än vad jag trodde, för nu är lillskruttan strax 4 månader!

Och kanske jag återupptar den här bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar