onsdag 15 juni 2011

Rutschkana

Jag hoppas så innerligt att Lukas rutschkana kommer till posten idag, sitter och väntar på att det ska komma ett litet sms. Men annars kommer den väl imorgon! Den var iaf i Göteborg igår kväll.

Helgen som gick rusade iväg, jag jobbade och när jag kom hem från jobb så var jag mer eller mindre död, kroppen var iaf helt slut. Bara under söndagen hoppade jag in- och ur arbetsbilen in mindre än 40 ggr.

I måndags jobbade jag också, men det var inte lika betungande eftersom jag var ledsagare, blev bjuden på god fika.

Igår var jag ledig, men kristian var på möten, men sen på eftermiddagen drog vi till Hässleholm och köpte en pool, den rymmer nästan 6500 liter vatten, blir lagom för familjen.

Vi är sugna på en nyare bil, och vi vet vad vi vill ha, men vi ligger lågt. Det är en del pengar det handlar om så vi ska inte förhasta oss.

Ibland surfar jag runt en del på familjeliv och blir förvånad över mammor som gnäller att barnbidraget (som kommer samma datum varje månad) inte kommer innan tex en helg, för mammorna behöver nya kläder trots att de verkar ha garderoben full av kläder. Jag trodde att barnbidraget skulle gå till barnet (om man inte sparar det helt och hållet), alltså mat, blöjor, kläder osv. Inte till mammans kläder bara för att hon vill ha något nytt på sig. Nya kläder är inget livsviktigt, barnets välbefinnande är mer viktigt. Detta tycker iaf jag!

Men det finns ju de som är beroende av att shoppa och måste shoppa för att det är billigt eller rea. Inte för att behovet finns, utan just för att det är billigt!

På måndag börjar mitt sommarschema, jobb, jobb och jobb! Mjukstartar redan imorgon och på fredag. Behöver timmar, för ju fler timmar desto bättre lön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar